fredag 20 mars 2020

Lata dagar i Samara

Resan är på väg att t slut två veckor av mycket upplevelser och massor av flora och fauna. Samara erbjöd inte så mycket mer är strand och bad, vilket jag gjorde en gång, hade ju sagt att jag skulle bada i Stilla havet, vilket jag också gjorde. Men det var så varmt att det mesta av tiden spenderade jag på rummet och svalkade mig med AC inställd på 27 grader. En dag åkte jag dock på delfinsafari och såg en flock Falsknosdelfiner. Man hade tidigare sett både knölval och späckhuggare, men inte denna gång. Som alltid när det gäller vilda djur vet man aldrig vad som man kan träffa på En gruppbild på stranden gjorde vi också med alla trevliga medresenärer.


 Ca 28 grader kändes helt ok.




 Nästa hållplats Hawaii.
Fregattfåglar kretsade runt.

 Klara,
 färdiga,
gå.
Vi är nu tillbaka i San José, men på förmiddagen hann vi med en båttur till där krokodiler var det stora numret.
 Guiderna har namn på flera krokodiler, denna kallades för Usama bin Laden,
 och denna som saknar nos fick heta Michael Jackson...


Kommer jag hem, har varit den stora frågan de senaste dagarna. Kontentan verkar bli att vi flyger till Amsterdam som planerat, men där måste vi sova en natt på hotell, för att tidigt måndag morron flyga till Stockholm, väl där får man försöka lösa vidare transport hem, sen har företaget sagt att jag måste jobba hemma en vecka, och jag tror jag fattar vad det kommer att bli i så fall.

Har tagit lite bilder av blommor och växter, kommer att som avslutning på bloggandet för denna gång fixa det när jag kommer hem.

2 kommentarer:

Lena sa...

Vilken fantastisk resa Bosse!

Monica o Lennart sa...

Verkligen roligt att titta på dina kort från resan till Costa Rica.