fredag 2 september 2016

VM är över

Så är då VM över, en vecka har gått och livet har börjat återgå till det normala igen. Många har hjälpt till för att det skulle bli så lyckat som det blev, Tomas och Ann Sofi har lagt ner ett otroligt jobb för att få organisationen att fungera. Jag vill nämna några som hjälpt mig i banläggningen, Bernt Gustafsson, Flundrehof som var nationell kontrollant, Bengt Karlsson, Idefjorden som var min assisterande, Roger Borg, Kungälv, som ställt upp under hela året  när jag behövt hjälp med terrängkontroll, Knut Ovesen, Lardal Norge, som fungerat som min mentor, då min internationelle kontrollant Libor Forst ju bor i Tjeckien. Ni andra som hjälpt mig under banläggningsprocessen, och som kontrollutsättare under VM veckan, TACK.
Jag fick många fina kommentarer för banorna, och kartorna som Göran Olsson ritat fick beröm. Men då det ju det inte finns några 100% perfekta kartor så var det några som klagade på några kontroller, och vi fick stryka en kontroll där kartan inte var helt perfekt. Men jag hade totalt 163 kontroller, och att vi inte kollat just den kontrollen till fyllest må väl vara hänt.
Den finaste kommentaren jag fick för banläggningen var från tjeckiskan Jana Kostova, som sitter i rullstol, hon sa, "På den här banan kände jag att jag inte hade någon nackdel av att sitta i rullstol."
Det värmde.

Jag fotograferade inte så mycket, många andra gjorde det, men jag hittade dessa motiv.
 



Då det nu faktiskt finns ett liv efter VM, ett tag tvivlade jag, så är nästa evenemang Nordiska landskapen i Halden. Efter det åker jag på semester till Rwanda och Uganda. Eftersom jag fått höra att jag inte åker nånstans om det inte har med PreO att göra, spred ut ett rykte att jag fått i uppdrag av IOF att hjälpa till att introducera PreO sporten i Centralafrika. Några gick på det. Nej, det är en safari resa som Kontiki-Resor arrangerar, makarna Rydenstam från Härnäset åker också med. Bergsgorillorna på Virungabergen blir en höjdpunkt. Har tänkt skriva och lägga ut bilder under resan där det finns tillgång till Wi Fi.

2 kommentarer:

Michael sa...

Banläggare för VM är inget litet verk, det kräver många timmars arbete o kontroll.
Ni som arrangerade detta VM gjorde ett kanonjobb. Bäst hittills av de VM jag deltagit i.
Vi hade tur med vädret också
(Även om jag fått andra placeringar hade jag tyckt detta)

Anonym sa...

Såg under veckan vilket enormt jobb du och fam.Karlsson lagt ner för att få det hela att rulla så smärtfritt som möjligt. Hörde inga "dåliga" kommentarer alls under veckan så "sug åt dig" Bosse ! Ses på barrikaderna i Halden.
Ingemar G.