måndag 30 juni 2014

O festivalen på Norefjell.

Dubbelseger till Sverige.

O festivalen i år blev en rumphuggen historia, eftersom de bästa norrmännen satsade på Europacupen i Lettland så blev det bara åtta anmälda i elitklassen, och fyra i A klassen. Det var synd för det var fin terräng och bra banor som Knut  med hjälp av Geir fick till. Terrängen liknade väldigt mycket Sälen terrängen, vilket väl inte är så konstigt då detta också var en skidanläggning. Vi var som högst på 900 meters höjd, så det blåste snålt , men utsikten var vidunderlig.
Av de åtta i elitklassen var vi tre svenskar, jag och Bernt och Marianne. Så ni får ursäkta ni som var med, konkurensen var inte mördande. Jag åkte upp med föresatsen att vinna, men även om det var få deltagare så skall kontrollerna tas, i rätt ordning och utan felstämplingar. Det gick som jag förutsatte, kanske till och med lite bättre, eftersom jag vann båda dagarna, Bernt blev tvåa första dagen och behöll den placeringen, trots att Marianne kom tvåa andra dagen.
Banan första dagen som bilderna nedan är hämtade var varierande, vegetationskontrollerna var luriga, kurvbilden var lite skev på några ställen, och det ställde till det en del, men överlag bra orientering.
Andrakontrollen en bedömning i en diffus sänka
 
Sjunde kontrollen, vad var grönmarkerat?
 
Nionde kontrollen, kartläsning och linjedragning, bra kontroll.
 Trettonde och fjortonde kontrollerna, A och B skärmarna satt för långt ner, fjortonde var därför falsk.
Sjuttonde kontrollen, B var rätt, jag svarade A.
 
 
Fina vyer från Norefjell.
 



 
 

Inga kommentarer: